fredag , snart jullov och jag är arg!

Hey i dag är det fredag bara en vecka kvar till jul lov skönt det :D Jag blev väldigt upprörd riktigt förbannad idag när jag fick se en bild på en isbjörn som åt upp sin unge..... alltså vad är det vi håller på med och vad gör vi med vår planet ?!! Isbjörnarna måste ut på isen så det kan börja äta riktigt fet mat som finns där ute i havet, eftersom de har varit på land i flera månader och bara left på bär typ...

Men gissa vad det finns INGEN IS och den brukar lägga sig i november det är december nu..... Alltså när Isbjörnar börjar äta sina egna barn då är det riktigt illa! Minst åtta fall har rappoterats ifrån hudson bay.Jag vet att jag inte världens bästa djur vän men det här fick mig att nästan börja grina och jag är inte världens bästa på att vara miljö vänlig. Men jag tänker mycket på miljön och försöker göra det små sakerna som jag kan göra.
 
Det här fick mig att tänka till ännu mer och jag kan faktikst göra lite mer! Jag tror alla faktikst kan göra litegrann men vi människor är bekväma ut av oss och alla vet hur svårt det är att bryta mönster som t'ex ta bussen istället för bilen. Rätta mig om jag har fel men vi gör inget föränn skadan är skedd t'ex om 50 år då kanske vi sitter här med översvämningar,  djur dör ut  och ja inte vet jag inte föränn då kanske de som har makten och vi andra börja göra något åt vårta klimat. Men hallå vakna isbjörnar äter sina barn , klimatet har förändras och vi måste börja göra något åt detta och det är nu inte sen! Om du inte bryr dig om isbjörnar eller andra djur eller vad som händer med planeten när du är borta och de männsikor som kommer efter dig. Tänk då på alla barn (även andra) idag år 2009 som inte får snö på julafton.  

 Jag varnar känsliga tittare för bilden men detta är sannigen. Jag vet man inte ska tro på allt man läser osv men i detta fall väljer jag att tro att det är sant. Om du inte tror på allt som sägs om klimatet och att det känns rätt överdrivet se dig omkring. Jag är 19 år (snart 20) och jag märker skillnad jag hade i allafall 20 -  grader och snö innan julafton när jag var liten.





 jag äger inte denna bild (rättigheterna)



Kommentarer

Kommentera om du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Skriv din blogg. mabye I check it out:

Whats on your mind?

Trackback
RSS 2.0